آشنايی با بيت کوين و روشهای کسب درآمد از آن

بیتکونیوز

آشنایی با بیت کوین و روشهای کسب درآمد از آن

بیتکونیوز

آشنایی با بیت کوین و روشهای کسب درآمد از آن

قيمت لحظه اي بيت كوين
تبديل آنلاين ارز
تبلـيغـات

برای آگاهی از جدیدترین اخبار و تغییرات مطالب ، کانال تلگرامی ما را هم دنبال کنید:
bitconews_ch@

كانال بيتكونيوز

آموزش کار با صرافی کوینکس Coinex

پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۲۵ ب.ظ

coinex

 

این روزها بحث خرید و فروش ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از آن بحث داغ اکثر محافل شده است. با توجه به افزایش روزافزون قیمت اکثر این ارزها و آینده مبادلات جهان که بر پایه آنها بنا نهاده خواهد شد ، آشنایی با خرید و فروش آن امری الزامی و واجب تلقی می شود.

لذا در این مطلب از سایت بیتکونیوز بر آن شدیم تا شما را با یکی از بهترین پلتفرم های مبادلات جهانی ارزهای دیجیتال که با کشور ایران هم مشکلی ندارد به نام کوینکس (COINEX) بیشتر آشنا کنیم.

 

 

معرفی صرافی کوینکس

کوینکس | CoinEX یک صرافی بین المللی ارز دیجیتال است که در اواخر سال 2017 میلادی تأسیس شد. اعضای تیم اصلی COINEX به سرپرستی “یانگ هایپو”، برخی از بهترین متخصصان امور مالی و اینترنت از سراسر جهان هستند. تیم COINEX شامل پذیرندگان اولیه کریپتوکارنسی با تجربه بین المللی فراوان است.

شرکت CoinEx دقیقا مانند “Binance” و “Bitifinex” در هنگ کنگ ثبت شده و یک برند فرعی از “ViaBTC” است، شرکتی که بنیانگذار آن نیز “یانگ هایپو” است. CoinEx با گروه های دیگر در بخش رمزنگاری ارتباط و همکاری دارد که مهمترین آنها “Blockchair” و “Bitcoin Cash” هستند.

در حال حاضر ، خدمات CoinEx در بیش از 100 کشور جهان در دسترس است، با این حال ، مناطقی را که ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده اند شامل نمی شود. اکسچنج کوینکس Coinex یکی از صرافی هایی بوده که تا به این مدت مشتریان زیادی داشته و یکی از بهترین صرافی برای ایرانیان حساب میشود چرا که در قوانین سایت خود، ایرانیان را تحریم نکرده و بسیاری از تریدرها برای ترید ارزهای دیجیتال خود از این صرافی استفاده میکنند.

 

مزایا و معایب کوینکس

پیدا کردن صرافی ارز دیجیتال مناسب برای شما می تواند یک چالش باشد. در اینجا چند واقعیت اساسی در مورد CoinEx آورده شده است که به شما در انتخابتان کمک می کند.

!) انواع گسترده مبادلات رمزنگاری

ارزهای رمزنگاری فراوانی وجود دارد که کاربران می توانند از آن استفاده کنند، از جمله سکه های مهم تر که در همه صرافی ها مورد استفاده قرار می گیرند، مانند بیت کوین، تتر، اتریوم، بیت کوین کش و بسیاری موارد دیگر.

!) اکوسیستم ایمن

پلتفرم Coinex برای تامین امنیت چهارچوب خود از چندین پروتکل استفاده می کند. کوینکس با برقراری “محافظت کامل در تمام ابعاد”، به شما اطمینان می دهد که کلیه مبادلات و پرداخت های شما محافظت شده و ایمن است.

!) رابط کاربر پسند

استفاده از پلتفرم CoinEx ساده و سر راست است. چه یک فرد تازه کار باشید و چه یک معامله گر با تجربه ارزهای رمزنگاری، حرکت و پیمایش در CoinEx برای شما آسان خواهد بود و براحتی می توانید آموزش ترید در صرافی کوینکس را یاد بگیرید بدون محیط پیچیده و گنگ.

!) معاملات سریع فرابورس (OTC)

CoinEx می تواند معاملات فرابورس را خیلی سریع پردازش کند. این بدان معناست که مبادلات انجام شده در CoinEx محدود به معیارهای خاص ارزی نیستند. فرابورس [Over-the-counter (OTC)] فرایند نحوه معاملات اوراق بهادار برای شرکتهایی است که در بورس رسمی ثبت نشده اند. اوراق بهاداری که به صورت فرابورس معامله می شوند، از طریق یک شبکه واسطه مورد معامله قرار می گیرد، برخلاف مبادله متمرکز.

!) روش های پرداخت

در پلتفرم CoinEx شما فقط می توانید معاملات کریپتوکارنسی را انجام دهید ، که از سایر صرافی های رمزنگاری مانند Poloniex و Binance تقلید می کند.

CoinEx در حال حاضر امکان سپرده گذاری با ارزهای فیات (پول ملی کشورها) را نمی دهد، بنابراین برای شروع معاملات باید ارزهای دیجیتال را از یک پلتفرم دیگر واریز کنید و نمی توانید از کارت های اعتباری ویزا و مستر استفاده کنید.

!) نداشتن مشکل تحریم و بلاک کردن حساب ها

از نقاط قوت کوینکس به نسبت سایر صرافی ها می توان به نادیده گرفتن تحریم های بین المللی امریکا اشاره کرد. در حال حاضر کوینکس با کاربران ایرانی کار می کند و هیچ حسابی را نیز بدون اطلاع قبلی بلاک نخواهد کرد. علت اینکه کوینکس می تواند تحریم های امریکا را نادیده بگیرد این است که این صرافی در امریکا شعبه ندارد و اغلب کاربران ان را نیز ایرانی ها تشکیل می دهند و همچنین بر طبق اطلاعات بدست آمده از سایت الکسا بیشترین بازدید صرافی کوینکس از ایران می باشد.

!) ارزها

CoinEx بسیاری از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می کند، به ویژه سکه هایی که رای مردم را کسب می کنند بیشتر به این پلتفرم ملحق می شوند. با رأی دادن به سکه ها، کاربران می توانند اطمینان کسب کنند که ارزهای دیجیتال مورد نظر آنها برای تجارت، در صرافی موجود است.

!) ارجاع دادن دوستان

اگر می خواهید پاداش های اضافی کسب کنید، می توانید دوستان خود را به این صرافی ارجاع دهید. کاربران می توانند با دعوت کردن دوستان خودCET (توکن CoinEx) را برای تجارت در پلتفرم CoinEx کسب کنند.

 

راهنمای گام به گام استفاده از Coinex

در این راهنما تمام اطلاعات موردنیاز برای کار با صرافی ارز دیجیتال کوینکس CoinEx ، از راه‌اندازی حساب تا هزینه معاملات، توضیح داده شده است.

اگر تازه کارید قبل از هر کاری این مطلب را ببینید.

و در ادامه ...

 

اول از هر چیز بایستی در سایت کوینکس ثبت نام کنید. برای این کار بر روی لینک زیر کلیک کنید تا وارد بخش ثبت نام کوینکس شوید :

 

لینک ثبت نام در صرافی coinex

 

بعد از کلیک روی لینک بالا یا بنر بالا وارد صفحه ای می شوید که در تصویر مشاهده می کنید :

coinex-signup

همانند توضیحات داخل تصویر زیر ، ایمیل ، پسورد و کدی که به ایمیلتان ارسال میشود را وارد میکنید و پس از تیک زدن تیک قبول قوانین سایت روی گزینه sign up کلیک کنید.

 

☑️ نکته مهم :

طبق قوانین سایت اگر با کد معرف ثبت نام کنید به مدت 3 ماه در کارمزد معاملات VIP به شما تخفیف داده می شود و اگر بدون کد معرف ثبت نام کنید تخفیفی شامل حالتان نمیشود.

برای این منظور باعث افتخار است اگر از کد معرف ما یعنی kgt47 استفاده نمایید.

 

حال ثبت نام شما انجام شده و در مرحله بعد شما باید امنیت حساب کاربری خود را بالا ببرید که البته الزامی نیست ولی حتما این کار را انجام دهید. احراز هویت دو عاملی (2FA) راهی عالی برای افزایش امنیت حساب شما است. با احراز هویت دو عاملی ، حتی اگر شخصی موفق به پیدا کردن رمز عبور شما شود، برای دستیابی به حساب شما به یک کد تصادفی اختصاصی نیز نیاز دارد که هیچ کس بجز خود شما آنرا در اختیار ندارد.

 

بدین منظور از قسمت بالای صفحه وارد Account Setting شوید و طبق تصویر بر روی Bind از قسمت TOTP کلیک کنید.

coinex-totp

در مرحله بعد از شما میخواهد تا اپلیکیشن Google Authenticator را روی گوشی خود نصب کنید ، اگر گوشی شما اندروید هست از گوگل پلی و اگر آیفون هست از اپ استور این اپلیکیشن را دانلود فرمایید و پس از دانلود روی گزینه next کلیک فرمایید.

📥   دانلود Google Authenticator برای اندروید

📥    دانلود Google Authenticator برای ios

بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن Google Authenticator روی گوشی خود، آنرا باز کرده و گزینه Add یا (+) را کلیک کنید تا اکانت مربوط به حساب کوینکس خود را برای آن تعریف کنید.

در این مرحله کد 16 رقمی نشان داده شده در سایت کوینکس را وارد نمایید و یا بجای آن QR code را اسکن کنید.

توجه داشته باشید حتما و حتما کد 16 رقمی را در جایی برای خود یادداشت داشته باشید تا در آینده و در صورت بروز مشکل بتوانید حساب خود را بازیابی نمایید.

 

coinex-2fa

 

در مرحله بعد ابتدا باید روی گزینه send code کلیک کنید تا کدی به ایمیل شما ارسال شود (این کد 60 ثانیه اعتبار دارد) سپس وارد اپلیکیشن Google Authenticator میشوید و کد 6 رقمی که هر 30 ثانیه تغییر میکند را وارد کرده و روی گزینه submit کلیک کنید.

کار تمام است ازین به بعد هربار که بخواهید وارد اکانت کوینکس خود شوید و یا حتی برای تایید تریدهای خود، بایستی از داخل اپلیکیشن Google Authenticator کد 6 رقمی مربوطه را وارد کوینکس کرده تا اجازه ادامه کار برای شما صادر شود. به این ترتیب کسی بغیر از خود شما اجازه ورود به اکانت شما را نخواهد داشت.

 

پشتیبانی موبایل در صرافی کوینکس :

این صرافی به صورت یک برنامه تلفن همراه نیز موجود است. این برنامه را می توانید به صورت رایگان از AppStore برای iPhone یا از Google Play برای Android دانلود کنید.

📥   دانلود نرم افزار صرافی Coinex برای اندروید

📥    دانلود نرم افزار صرافی Coinex برای ios

☑️ نکته مهم :

طبق قوانین سایت اگر با کد معرف ثبت نام کنید به مدت 3 ماه در کارمزد معاملات VIP به شما تخفیف داده می شود و اگر بدون کد معرف ثبت نام کنید تخفیفی شامل حالتات نمیشود

هنگام نصب اپلیکیشن کوینکس جهت تخفیف 3 ماهه در کارمزد معاملات خود کد زیر را وارد نمایید :

کد معرف : kgt47

تایید هویت کاربران در صرافی کوینکس

 

صرافی CoinEx برای تأیید هویت کاربران از یک سیستم بررسی چند سطحی لایه دار استفاده می کند. سه سطح در دسترس برای کاربران وجود دارد :

1) سطح اول مربوط به کاربران تایید نشده است. برای قرارگیری در این سطح، فقط باید شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را تأیید کنید تا بتوانید شروع به داد و ستد کنید. در این سطح شما می توانید هر روز تا 10،000 دلار آمریکا برداشت کنید.

2) سطح دوم تأیید (سطح پایه ای یا basic) امکان برداشت تا 1 میلیون دلار در روز را به کاربران می دهد. برای قرارگیری در این سطح، کاربران باید گذرنامه اسکن شده یا مدرک دیگری برای تعیین هویت خود ارائه دهند.

3) سطح سوم (سطح تأیید هویت پیشرفته یا advanced)، هیچ محدودیتی برای برداشت ندارد. تایید هویت در این سطح از طریق برنامه تلفن همراه با استفاده از تأیید وب کم انجام می شود.

 

تایید-هویت-کاربران-در-صرافی-کوینکس-آموزش-ترید-در-صرافی-کوینکس

معاملات در CoinEx – آموزش ترید در صرافی کوینکس

CoinEx یک پلتفرم عالی برای کسانی است که در زمینه تجارت رمزنگاری تازه وارد هستند، و همچنین کسانی که تجربه بیشتری دارند. رابط کاربری به اندازه کافی ساده هست که افراد تازه کار در داد و ستد مشکلی نداشته باشند، اما در عین حال داده ها و اطلاعات کافی را برای انجام تجزیه و تحلیل فنی در صورت لزوم در اختیار معامله گران قرار می دهد. اکنون بیایید روش خرید و فروش ارز در کوینکس CoinEx را مرور کنیم.

قبل از شروع معاملات در CoinEx ، لازم است ارز دیجیتال مورد نظرتان را سپرده گذاری کنید. بر روی گزینه Wallets (کیف پول) در بالای صفحه کلیک کنید، گزیده ای از ارزهای دیجیتال را خواهید دید که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. برای وارد کردن ارز مدنظر به سایت، کافیست روبروی نام آن ارز در صفحه Wallet روی گزینه Deposit کلیک کنید.

coinex-deposit

 

با اینکار یک آدرس به شما نمایش داده می‌شود که باید ارز را به آن ارسال کنید.

 

coinex-deposit2

برای هر ارز، آدرس جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است. به حداقل مقدار مجاز برای Deposit نیز توجه کنید. (حداقل مقدار مجاز برای واریز و برداشت ارزهای مختلف را از آدرس https://www.coinex.com/fees می توانید مشاهده کنید.)

بطور مثال در حال حاضر حداقل مقدار واریز برای اتریوم، برابر 0.011 اتریوم است و اگر کمتر از این میزان وارد سایت کنید قابل برداشت یا قابل بازگشت نخواهد بود.

پس از انجام تراکنش انتقال، متناسب با ارز و شلوغی شبکه باید چنددقیقه (گاهی حتی تا 30 دقیقه) منتظر بمانید تا تراکنش تایید شود و ارز در حساب‌تان اضافه شود.

 

انجام معاملات

برای شروع انجام معاملات روی منوی Exchange در بالای سایت کلیک کنید. صفحه‌ای مشابه صفحه زیر باز خواهد شد.

 

coinex-exchange

 

در وسط صفحه نمودار قیمت جفت ارزی که معامله در آن انجام می‌شود را مشاهده می‌کنید. با کلیک روی جفت ارزهای دیگر در ستون سمت چپ، می‌توانید وارد صفحه معاملات سایر ارزها شوید.

در ستون سمت راست نیز لیست سفارشات خرید و فروش قرار دارد.

فرم سفارش خرید و فروش هم در زیر نمودار قیمت است.

coinex-trade

 

سه نوع سفارش در این سایت قابل ثبت است:

Limit : سفارش با قیمت مشخص، شما با وارد کردن قیمت و حجم موردنیاز برای خرید یا فروش، سفارش خود را ارسال می‌کنید. انجام شدن سفارش زمانیست که در سمت مقابل شما یک سفارش با قیمت برابر با سفارش شما و حجم مناسب وجود داشته باشد (اصطلاحات عمل مچ شدن انجام شود)

Market : سفارش با قیمت بازار، شما فقط مقدار ارزی که قصد دارید خریداری کنید را وارد می‌کنید. سفارش بصورت خودکار در قیمت بازار انجام می‌شود. یعنی اولین سفارشی که در لیست خرید یا فروش قرار دارد با سفارش شما مچ شده و مبادله صورت می‌گیرد.

Stop-Limit : سفارش شرطی است و می‌توانید تعیین کنید در صورتی که قیمت ارز به رقم خاصی رسید، یک سفارش با قیمت و حجمی که مشخص می‌کنید ارسال شود. این سفارش برای قراردادن حدضرر کاربرد زیادی دارد.

پس از انجام سفارش، در صورتی که تمایل داشتید ارز را از سایت خارج کنید می‌بایست در بخش Wallet گزینه Withdraw را روبروی ارز مدنظر کلیک کنید و آدرس کیف پول‌تان را همراه با مقدار برداشت وارد کنید.

 

کارمزد معاملات در کوینکس

در حال حاضر کارمزد معاملات در این پلتفرم معاملاتی بین 0.1 درصد تا 0.2 درصد از حجم معاملات است.

البته با خریداری توکن CET که ارز داخلی این اکسچنج محسوب می‌شود می‌توانید این کارمزد را 30 درصد کاهش دهید و حداقل به عدد 0.07 درصد برسانید.

این توکن فقط در همین سایت معامله می‌شود.

بنابراین این اکسچنج از جمله سایت‌هایی است که کارمزد بسیار کمی برای معاملات دریافت می‌کند.

وارد کردن ارز به این سایت (Deposit) هیچ کارمزدی ندارد ولی مقداری کارمزد برای برداشت از سایت (Withdraw) وجود دارد. کارمزد برداشت برای ارزهای مختلف، متفاوت است.

(کارمزد معاملات و برداشت ارزهای مختلف را از آدرس https://www.coinex.com/fees می توانید مشاهده کنید.)

 

نکات مهم درباره صرافی کوینکس CoinEx که باید بدانید :

۱ – در حالیکه اغلب صرافی های ارز دیجیتال در جهان از جمله صرافی بایننس و صرافی بیتمکس و ….. ایرانی ها را تحریم کرده اند ولی صرافی کوینکس با کاربران ایرانی هیچ مشکلی ندارد و با آنها کار می کند و یکی از دلایل محبوبیت آن در بین ایرانی ها همین مورد است.

پس با خیال راحت در صرافی کوینکس ثبت نام کنید و نیازی به مخفی کردن آی پی ندارید و همچنین با پاسپورت ایرانی به راحتی احراز هویت کنید برای بالا بردن سقف تراکنش های خودتان.

2 – در صورتی که توکن CET که همان توکن صرافی کوینکس است را بخرید و در کیف پول دارایی های خودتان در این صرافی ذخیره کنید، تا 30 درصد تخفیف در کمیسیون های مبادلات به شما داده می شود. لازم است که طبق تصویر زیر این ویژگی را در بخش کاربری خودتان حتما فعال کنید.

Coinex-CETfees

 

برای بدست آوردن توکن کوینکس کافی است که مقداری ارز دیجیتال تتر Tether یا هر ارز دیگری را که در کیف پول خودتان دارید به توکن کوینکس تبدیل کنید و در کیف پول آن نگهداری و ذخیره کنید. هربار که یک تبدیل یا انتقال انجام دهید از توکن کوینکس (CET) شما کارمزد کسر می شود و همچنین 30 درصد هم تخفیف داده خواهد شد.

3 – بدون نیاز به احراز هویت می توانید تا روزانه 10 هزار دلار انتقال یا برداشت انجام دهید ، و با احراز هویت روزانه تا یک میلیون دلار. ولی بدون احراز هویت قادر نخواهید بود که از امکانات سپرده گذاری کوینکس و دریافت سود بهره ببرید.

 

چگونه به حساب کوینکس خود پول واریز کنیم ؟

برای ما ایرانی ها بهترین گزینه این هست که از صرافی های معتبر ایرانی تتر (Tether) خریداری کنیم و سپس به کیف پول خود در صرافی کوینکس انتقال دهیم و از آن طریق بتوانیم بیت کوین و سایر آلت کوین های دیگر را بخریم و با بفروشیم.

برای خرید بیت کوین یا تتر و سایر ارزهای دیجیتال می توانید از صرافی نوبیتکس با قیمت های مناسب نسبت به تمام صرافی ها و کارمزد بسیار کم ارز مورد نظر خودتون را خرید و فروش کنید :

لینک ثبت نام صرافی Nobitex

در پایان

اگر در زمینه تجارت کریپتوکارنسی تازه وارد هستید و به دنبال مکان خوبی برای شروع می گردید،صرافی CoinEx گزینه مناسبی است. اگرچه ایده آل نیست که مجبور باشید مبلغی را برای برداشت های خود بپردازید، اگر ویژگی نقدینگی (liquidity) برای شما مهم باشد، CoinEx این ویژگی را ارائه می دهد.

(نقدینگی درجه ای است که یک دارایی خاص می تواند به سرعت خریداری یا فروخته شود بدون اینکه بر ثبات عمومی قیمت آن تأثیر بگذارد. به عبارت ساده تر، نقدینگی به توانایی یک دارایی برای تبدیل آسان به پول نقد اشاره دارد)

برای کسانی که تجربه بیشتری در زمینه تجارت رمزنگاری دارند ، ممکن است CoinEx به اندازه بعضی صرافی های دیگر که تاکتیک های عمیق تر تجارت را ارائه می دهند، مفید نباشد. با این که می توانید صفحه نمایش خود را سفارشی کنید، پلتفرم محدودیت هایی دارد که معامله گران با تجربه را ناامید می کند.

اگر شما علاقه بیشتری به سرمایه گذاری بلند مدت دارید، CoinEx مکان بدی برای تجارت نیست. می توانید برای امنیت بیشتر تأیید هویت دو عاملی را فعال کنید، و همچنین هشدارهایی تنظیم کنید تا در صورت انجام معاملات بدون اطلاع شما، به شما اطلاع دهند.

CoinEx ممکن است کاستی های خود را داشته باشد ، اما این امکان را برای کاربران فراهم می کند که حساب های خود را ایمن تر کنند.

از دید کلی، CoinEx یک صرافی قابل اطمینان است. ثبت نام و شروع کار آسان است ، و سطوح متعدد تأیید به کاربران اجازه می دهد تصمیم بگیرند که چه محدودیت هایی بر حساب هایشان اعمال شود. خرید و فروش در CoinEx ساده و سر راست است و روند برداشت و واریز وجه نسبت به بعضی دیگر از صرافی ها آسانتر است و همچنین یادگیری و آموزش ترید در صرافی کوینکس سریع و راحت می باشد.

مطمئناً زمینه هایی برای پیشرفت CoinEx وجود دارد، با این حال، CoinEx در آسان کردن کار برای معامله گران جدیدتر، خوب عمل می کند. بنابراین، اگر به دنبال یک نقطه ورود آسان به دنیای کریپتوکارنسی هستید ، CoinEx مکان مناسبی است.

 

 


 پلتفرم های ایرانی معامله ارزهای دیجیتال

اگر قصد ندارید در صرافی های خارجی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید و بعبارتی از آن ترس دارید و ترجیح می دهید در پلتفرم های ایرانی معاملات خود را انجام دهید، به شما پیشنهاد می کنیم بهترین سایهای ایرانی در این زمینه را از لیست زیر دنبال کنید:

 

سایتهای زیر به ترتیب، پرطرفدارترین راهکارهای خرید و فروش بیت‌کوین و معامله ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کنند:

  1. نوبیتکس (ایرانی، آنلاین، مستقیم، تبادل امن مالی با وب‌سایت) -------- آشنایی بیشتر و آموزش روش کار
  2. رمزیتکس (ایرانی، آنلاین، مستقیم، تبادل امن مالی با وب‌سایت) -------- آشنایی بیشتر و آموزش روش کار
  3. اکسیر (ایرانی، آفلاین، مستقیم، تبادل امن مالی با معامله‌گر مقابل) ---- آشنایی بیشتر و آموزش روش کار

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی