آشنايی با بيت کوين و روشهای کسب درآمد از آن

بیتکونیوز

آشنایی با بیت کوین و روشهای کسب درآمد از آن

بیتکونیوز

آشنایی با بیت کوین و روشهای کسب درآمد از آن

قيمت لحظه اي بيت كوين
تبديل آنلاين ارز
تبلـيغـات

برای آگاهی از جدیدترین اخبار و تغییرات مطالب ، کانال تلگرامی ما را هم دنبال کنید:
bitconews_ch@

كانال بيتكونيوز

آیا بیت کوین یک ارز قانونی است؟

پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۱۱ ب.ظ

Rule 

قابل درک است خیلی‌ها در مورد قانونی بودن Bitcoin تردید داشته باشند. پلتفرم معرفی شده توسط بیت کوین یک پارادایم کاملا جدید و بسیار متفاوت از قوانین ارزهای سنتی است. البته بر خلاف پول‌های جعلی و تقلبی، Bitcoin یک ارز کاملا قانونی و متفاوت است. با این وجود هنوز خیلی‌ها به قانونی بودن آن شک دارند و نحوه عملکرد داد و ستد آن برای خیلی‌ها شفاف نیست. البته بسیاری از این نگرانی‌ها به دلیل عدم وجود قوانین خاص حاکم بر بیت کوین است؛ نه اینکه Bitcoin باعث نقض آشکار قانون شود. سوالاتی که در رابطه با بیت کوین و قوانین حقوقی وجود دارد به نحوه استفاده این ارز دیجیتال بستگی دارد.


از زمان جاده ابریشم تا کنون قانون‌گذاران در مورد ناشناخته بودن و غیر متمرکز بودن ارزهایی مانند Bitcoin نگران هستند. در ایالات متحده نیز مانند سایر کشورها مقامات از اینکه این‌گونه ارزها در پولشویی و داد و ستدهای غیر قانونی استفاده شود، هراس دارند. این موضوع که افراد از ‌Bitcoin برای فعالیت‌های غیر قانونی استفاده می‌کنند، موکد این‌ که خود ارزهای دیجیتال غیر قانونی هستند، نیست؛ بلکه به غیر قانونی بودن فعالیت مربوط می‌شود که می‌تواند به وسیله بیت کوین، پول نقد یا حتی طلا انجام شود. با این وجود حتی اگر بیت کوین به منظور فعالیت‌های قانونی نیز انجام شود، قوانین کمی پیچیده هستند.

بیت کوین

بر اساس شبکه نظارت بر جرائم مالی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در سال ۲۰۱۳، استفاده از بیت کوین برای خرید کالاها و خدمات مفید هیچ منع قانونی ندارد. با این وجود کسانی که Bitcoin‌ را ذخیره می‌کنند و آن را برای مبادله با ارزهای سنتی و یا صرافی خرید و فروش می‌کنند، باید تابع قوانین خاص حاکم بر این نوع فعالیت باشند. تا به امروز این قوانین اگر نگوییم هرگز، شاید به ندرت برای جلوگیری از مبادله بیت کوین اعمال می‌شود.
گفتنی است برای پرداخت مالیات، نهادهای مربوطه به بیت کوین و سایر ارزهای مجازی مشابه دارایی‌هایی مانند سهام و اوراق قرضه نگاه می‌کنند و قوانین مالیاتی فدرالی تاکید می‌کند که مالیات خرید و فروش این ارزها باید مانند سهام و اوراق قرضه محاسبه شود.

در سایر نقاط جهان نیز با قانونی بودن Bitcoin متفاوت برخورد می شود؛ اما در بیشتر مناطق تا زمانی که از بیت کوین برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده نشود، هیچ منع قانونی یا محدودیتی وجود ندارد. بسیاری از کشورهای جهان اعلام کرده‌اند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از طرف آن‌ها به عنوان ارز رسمی شناخته نمی‌شوند. هرچند این بیانیه، سرمایه کاربران Bitcoin را در ریسک قرار می‌دهد اما به معنی کار غیر قانونی نخواهد بود. با وجود این که در اغلب کشورها Bitcoin غیر قانونی شناخته نمی‌شود، اما معدود کشورهایی مانند ایسلند هر گونه داد و ستد بیت کوین را خلاف قوانین می‌دانند و معامله آن به معنی جرم تلقی می‌شود.


داد و ستد بیت کوین

با در نظر گرفتن اینکه در کجا و چگونه از Bitcoin استفاده می‌کنید، مهم است که در مورد آخرین مقررات استفاده از ارزهای دیجیتال آگاه باشید. تا زمانی که قوانین در سراسر مرزهای جهان و دولت‌ها تغییر می‌کند و استفاده از ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای بیشتر می‌شود، پرسش‌ها درمورد قانونی بودن بیت کوین و سایر ارزهای مانند آن، ادامه خواهد داشت.

آیا بیت کوین در ایران قانونی است؟


نمی توان گفت که بیت کوین در ایران قانونی است یا خیر. در واقع قانون در مورد بیت کوین در ایران ساکت است. تقریبا بیت کوین مانند وی پی ان است. نه معلوم است که قانونی است و نه معلوم است که غیرقانونی است. می شود گفت بیت کوین چون محدود به کشور و جغرافیای خاصی نیست، در ایران قانونی است اما مسئولین درباره قانونی یا غیرقانونی بودن آن هنوز اظهار نظر نکرده اند ولی به شدت در حال بررسی در خصوص چگونگی پیاده سازی آن در ایران هستند.


دولت ایران در حال انجام تحقیقات زیرساختی و اقتصادی در جهت آمادگی برای استفاده از بیتکوین در داخل ایران است. با توجه به بیانیه وزارت ارتباطات و فناوری، مقدمات در حال فراهم سازی است تا زیرساخت های لازم جهت استفاده از تکنولوژی ارز های دیجیتال، هرچه زودتر فراهم شود.
با توجه به اینکه ایران همچنان درگیر تحریم‌های بین‌المللی است که تاثیرات مستقیمی بر بخش‌های مختلف اقتصادی شامل بخش مالی، انرژی و صنعت حمل و نقل دریایی دارد. همچنین این تحریم‌ها مانع از استفاده‌ شهروندان ایرانی از پلتفرم‌های پرداخت آنلاین مانند پی پال، Venmo و Braintree شده است. به همین دلیل دولت ایران با نگاهی هوشمندانه در صدد خنثی کردن تحریم‌ها از طریق پیاده‌سازی بیت کوین به عنوان روش اصلی پرداخت آنلاین برآمده است. یکی از مزایای بیت کوین این است که یک ارز غیر متمرکز است و امکان کنترل آن توسط یک کمپانی یا دولت خاص وجود ندارد؛ بنابراین، هیچ دولتی نمی‌تواند پرداخت با بیت کوین را تحریم کند.

خبر مهم : دولت با صنعتی شدن ارزهای رمزنگاری شده ، موافقت کرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی