آشنايی با بيت کوين و روشهای کسب درآمد از آن

بیتکونیوز

آشنایی با بیت کوین و روشهای کسب درآمد از آن

بیتکونیوز

آشنایی با بیت کوین و روشهای کسب درآمد از آن

قيمت لحظه اي بيت كوين
تبديل آنلاين ارز
تبلـيغـات

برای آگاهی از جدیدترین اخبار و تغییرات مطالب ، کانال تلگرامی ما را هم دنبال کنید:
bitconews_ch@

كانال بيتكونيوز

آشنایی با ماین کردن بیت کوین

شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۸ ب.ظ

 

بیت‌کوین مانند پول نقد عمل می‌کند اما مثل طلا استخراج می‌شود. خب، ما چطور وارد این مسابقه استخراج شویم؟

اگر این کار به درستی انجام شود و آماده پذیرفتن خطر سرمایه‌گذاری‌اش هم باشید، می‌تواند برایتان چند بیت‌کوین به همراه داشته باشد – که در زمان نگارش این مطلب (ژانویه) در بهترین بورس میانگین قیمت آن ۹۴۵ دلار بود.
روش انجامش به این شکل است.

چند بیت‌کوین وجود دارد؟

وقتی الگوریتم آن توسط فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به وجود آمد – نامی ژاپنی که به اندازه نام استیو اسمیت در اینجا معمول است – محدودیتی برای تعداد بیت‌کوین‌های قابل تولید ایجاد شد: ۲۱ میلیون عدد. در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیون بیت‌کوین وجود دارد. این یعنی کمی بیش از ۹ میلیون بیت‌کوین دیگر باید ایجاد شود.
از سال ۲۰۰۹ تاکنون، تعداد بیت‌کوین‌های به‌دست‌آمده اوج گرفت. در ابتدا ماینینگ آن ساده بود اما هرچه به ۲۱ میلیون بیت‌کوین نزدیک‌تر شویم، سخت‌تر می‌شود. با توجه به نرخ کاهش کنونی، آخرین بیت‌کوین در سال ۲۱۴۰ به دست خواهد آمد.

 

ماینینگ دقیقا به چه معنی است؟

سه روش اصلی برای رسیدن به بیت‌کوین وجود دارد: خرید در بورس، پذیرش آنها در قبال کالا و خدمات و ماین کردن بیت‌کوین‌های جدید. «ماینینگ» استعاره‌ای برای کشف بیت‌کوین‌های جدید است – دقیقا مانند یافتن طلا. در واقع، این کار صرفا همان تایید تبادلات بیت‌کوین است. 
به طور مثال اگر اریک با استفاده از بیت‌کوین یک تلویزیون از نیکول بخرد، برای اینکه مطمئن شود بیت‌کوینش واقعی است، ماینرها شروع به تایید این معامله می‌کنند.
البته فقط این یک معامله نیست که دیگران باید آن را تایید کنند، تعدادشان خیلی زیاد است. همه معاملات اصطلاحا در جعبه‌ای به نام «زنجیره بلوک» قرار داده شده و روی آن قفل زده می‌شود.
ماینرها با استفاده از نرم‌افزار به دنبال کلید باز کردن این جعبه می‌گردند.
وقتی کامپیوترشان کلید را پیدا کرد، جعبه باز و معامله تایید می‌شود. برای یافتن این کلید جدید، ماینر ۲۵ بیت‌کوین جدید پاداش
می‌گیرد.
در حال حاضر به گفته Blockchain.info – از بهترین سایت‌ها در زمینه اخبار جدیدترین معاملات بیت‌کوین – برای یافتن هر کلید جدید نیاز به ۱۷۸۹۵۴۶۹۵۱٫۰۵ بار تلاش است.
با وجود نیاز به این همه تلاش، اکنون تقریبا هر ۱۰ دقیقه ۲۵ بیت‌کوین پاداش داده می‌شود. در سال ۲۰۱۷ تعداد بیت‌کوین‌های پاداش به ۱۲٫۵ عدد خواهد رسید و این روند نصف شدن هر چهار سال ادامه خواهد داشت.

برای ماینینگ به چه چیزی نیاز داریم؟

بیت‌کوین‌ها توسط همه تازه‌کارانی که نرم‌افزار پایه و سخت‌افزار تخصصی را داشته باشند، قابل ماینینگ است.
نرم‌افزار مورد نیاز برای ماینینگ ساده و منبع باز است – یعنی دانلود و استفاده آن رایگان است.
برای ماینر شدن نیاز به کیف پول بیت‌کوین دارید – یک حساب بانکی اینترنتی کدگذاری‌شده – تا آنچه را به دست می‌آورید در آن نگهداری کنید. مشکل آن است که در اغلب موارد، کیف پول‌ها نامنظم هستند و احتمال حمله به آنها وجود دارد.
در اواخر سال گذشته مهاجمان یکی از سایت‌های بیت‌کوین یعنی Inputs.io را مورد حمله قرار داد و بیت‌کوین‌هایی به ارزش ۱٫۲ میلیون دلار را به سرقت بردند. بیت‌کوین وقتی از دست برود یا دزدیده شود، دیگر مانند پول نقد، کاملا از دست رفته است. وقتی هیچ بانک مرکزی‌ای نیست که بیت‌کوین‌های شما را حمایت کند، راهی هم برای جبران آن ضررها وجود ندارد.
دومین بخش، خود نرم‌افزار ماینینگ است – محبوب‌ترین آنها GUIMiner است. این برنامه در ابتدای راه‌اندازی خودش شروع به ماینینگ می‌کند – به دنبال ترکیبی جادویی می‌گردد که آن قفل بلوک معاملات را باز کند. این برنامه همواره در حال اجراست و هرچه کامپیوتر فرد قوی‌تر باشد، ماینر سریع‌تر شروع به تولید بیت‌کوین می‌کند.

رمزگشایی از ماینینگ بیت‌کوین

در ابتدای آغاز روند ماینینگ، کامپیوترهای معمولی هم برای تولید بیت‌کوین سرعت لازم را دارا بودند. سیستم به همین روش تنظیم شده بود – در ابتدا ماینینگ ساده بود اما با تولید بیت‌کوین‌های بیشتر، سخت‌تر می‌شود. در چند سال گذشته، ماینرها برای تولید بیت‌کوین‌های جدید نیاز به تامین سخت‌افزارهایی سریع‌تر پیدا کرده‌اند. امروزه مدارهای فشرده با کاربرد خاص (ASIC) مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این معنی که سخت‌افزار مورد استفاده اساسا برای همان کاربرد – در این مورد ماینینگ – طراحی شده است.
تازه‌واردهای عرصه ماینینگ سخت‌افزارهای سریع‌تر را با سرعتی بالا تولید کرده‌اند و در حال حاضر قیمت یک مجموعه کامل ماینینگ که به صورت مستقل بتواند بیت‌کوین تولید کند، چیزی در حدود ۱۲ هزار دلار است.
البته راه دیگری غیر از این سرمایه‌گذاری عظیم هم وجود دارد: به حوضچه‌های ماینینگ بپیوندید. این حوضچه‌ها گروه‌هایی از ماینرهای سراسر جهان هستند که قدرت کامپیوتری خود را با هم به اشتراک می‌گذارند تا با هم ماینینگ انجام دهند. سایت‌های محبوبی مانند Slush’s Pool به ماینرهای خرده‌پا امکان می‌دهند با افزودن قدرت کامپیوتر خود به گروه، درصدی از بیت‌کوین به‌دست‌آمده را از آن خود کنند.
هرچه کامپیوترتان سریع‌تر بتواند ماینینگ را انجام داده و قدرت بیشتری در اختیار حوضچه قرار دهد، درصد شما از بیت‌کوین بیشتر خواهد بود. بیت‌کوین‌ها را می‌توان تا هشت رقم اعشار تقسیم کرد. همانند کیف پول، سایت‌های حوضچه نیز مقررات خاصی ندارند و مدیر حوضچه – که تمامی سکه‌های به‌دست‌آمده را دریافت می‌کند – هیچ الزام قانونی‌ای ندارد که سهم هر کس را به او بدهد.
عضویت در یک حوضچه به این معنی است که می‌توانید از سخت‌افزار ارزان‌تر استفاده کنید. ماینرهای USB ASIC که در هر پورت USB قابل استفاده است تنها ۲۰ دلار قیمت دارد. برایس کولبرت، از ماینرهای ارزهای کدگذاری‌شده در کالیفورنیای شمالی و مدیر سایت cryptojunky.com می‌گوید:«با سرمایه‌گذاری چندصد دلاری می‌توانید روزی چند دلار به دست آورید. البته پول زیادی نمی‌توانید به دست بیاورید و اگر سخت‌افزار ASIC شما سطح پایین باشد، ممکن است بسته به نرخ تبادل، ضرر هم بکنید.»
یک امکان دیگر برای ضرر در ماینینگ، مساله مصرف انرژی است. در حال حاضر سود از میزان انرژی لازم برای انجام کار بیشتر است. البته امکان تغییر آن به دلیل قیمت متغیر بیت‌کوین وجود دارد.
به گفته جف گرزیک، از برنامه‌نویسان بیت‌کوین برای پردازنده پرداخت BitPay :«قیمت آن بسته به زمان است، مانند یویو.» البته آنچه موجب تغییر قیمت می‌شود ماینینگ یا سرمایه‌گذاران نیستند، رسانه‌ها هستند. او می‌گوید:«قیمت بیت‌کوین ظاهرا از چرخه رسانه‌ها پیروی می‌کند، نه سخت‌افزار یا ماینینگ. دشواری ماینینگ بالاترین نسبت را در معادله قیمت بیت‌کوین ندارد.»

یکی از بهترین ابزارهای استخراج ابری یا همان کلود ماینینگ (Cloud Mining) بدون نیاز به نرم افزار و یا سخت افزار خاصی ، افزونه کریپتوتب است که با بهره گیری از پتانسیل بسیار قدرتمند بازاریابی چند سطحی ، سرعت و قدرت بدست آوردن بیت کوین رایگان را برای کاربرانش چند برابر کرده است.

توضیحات کامل تر در خصوص نحوه کار و استفاده از این افزونه قدرتمند را از مطلب زیر پیگیری کنید:

راحت ترین روش بدست آوردن بیت کوین رایگان


راحت ترین روش بدست آوردن بیت کوین رایگان

برگرفته شده از bitconews.blog.ir
راحت ترین روش بدست آوردن بیت کوین رایگان

برگرفته شده از bitconews.blog.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی